zaterdag 24 mei 2008

Aardappels, groenten, fruit en vlees



Meestal ga ik zo eens in de 2 tot 3 weken naar een boer, die 2 dagen per week aardappels, groenten en fruit verkoopt. Ik ga er dan zaterdags om 4 uur heen. Dat is zijn sluitingstijd. Ik koop restanten bij hem op. Het is altijd een verrassing waarmee ik thuiskom. In elk geval is het altijd veel voor weinig. Vandaag was ik 35 euro kwijt. Ik had daarvoor: 30 kilo kruimige aardappels, 10 kilo patat-aardappels, 24 kilo hand-/moesappels, een kistje handperen, een kistje asperges, een paar kilo bananen, 3 pond witte pitloze druiven, een paar kilo spinazie, een paar kilo witlof, 7 witte kolen, 4 bakjes coctailtomaatjes, 2 pakjes zomerstamp, 2 pakken roerbakschotel, 1 pak nasigroenten, een paar tomaten, een paar bosjes radijs en een paar bosjes bosui. Lekker, hier kunnen we weer even mee vooruit.



Ik heb vandaag sukadelapjes geweckt. Ik had eigenlijk nooit eerder vlees geweckt, maar het leek me handig om wat potten vlees voor het grijpen te hebben staan. Bovendien is dit een energiezuinige manier van voedsel bewaren. Behalve de stroom voor het inmaken kost het niets. Ik ben zo langzamerhand door mijn voorraad weckpotten heen. Volgende week moet ik maar eens wat nieuwe potten bestellen.