vrijdag 29 augustus 2008

Anders aktief

Vandaag geen opruimsessie. Daar wil ik maandag of dinsdag mee verder gaan. Maandag is het weer de eerste schooldag hier. Daarom heb ik vanmorgen voor iedereen gymschoenen opgezocht. Ik heb een behoorlijke voorraad (gym)schoenen, dus was het een kwestie van in de schoenenbakken grabbelen.
En ik heb er zowaar weer voor ieder schoolkind passende schoenen in gevonden :-).



Waar nog geen naamsticker op zat heb ik gelabeld. Alles ligt nu klaar: gymschoenen, verfschorten, schooltassen, bekers. Het enige wat ik nog moet opscharrelen is een passer voor Leendert en ik moet nog nakijken of we het juiste type rekenmachine voor hem hebben liggen. O ja, er moet ook nog van 1 fiets de verlichting gerepareerd worden. Maar dat laat ik deze keer doen, want Wim heeft er geen tijd voor. Maandag komt de mobiele fietsservice daarvoor langs. Rustig gevoel, dat verder alles klaar is.

Tijdens de koffie, vroeg Dirk aan mij, wat we vandaag zouden eten. Juist op dat moment kwam mijn vader voorrijden. Hij had een paar kilo andijvie bij zich, die op moet. Het wordt dus andijvie vanavond ;-).
Ook had hij een paar kilo prachtige sperciebonen bij zich, waar alleen hier en daar een beschimmeld exemplaar tussen stak. Ik heb de boontjes op de tuintafel uitgestort en een paar kinderen aan het uitzoeken gezet. Vanmiddag wordt het dus (weeeeeeer) bonen afhalen en wecken.