donderdag 28 augustus 2008

Donderdag

Ik weet niet wat dat is, met Donderdag. Dan is de fut er hier altijd een beetje uit. Drie dagen hard gewerkt, nog geen weekend in zicht. Vandaar dat ik mezelf vanmorgen wel een enorme schop onder m'n achterste moest geven om aan die verwarmingsketelkast te beginnen. Maar goed. Ik ben dan toch begonnen. Eerst alles van de vloer gehaald, zodat de legkast eruit gereden kon worden. Dat zit zo: op onze slaapkamer is geen plaats voor een kast. Vandaar dat Willem op de overloop een kast getimmerd heeft. Dat is de kast die ik gisteren en eergisteren heb opgeruimd. Het onderste deel van die kast is voor kleding. Het bovenste deel voor opslag. Toen moesten we nog iets verzinnen om ons leggoed op te bergen. Ik heb toen 2 kasten uit een winkelinventaris op elkaar laten zetten, er een paar planken in laten maken en daarna er wieltjes onder laten zetten. Nu kan die legkast naar believen in of uit de verwarminsketelkast worden gereden. Ik heb dus die kast er eerst uitgereden, zodat ik er goed bij kon om hem helemaal op te ruimen. Dat zag er toen zo uit:



Ik heb even in dubio gestaan, of ik het er voor vandaag bij zou laten. Maar nee, ik heb mezelf eens streng toegesproken en heb ook de rest van de kast leeggehaald. Daarna alles goed geraagd en gestofd. Poeh, dan moet je ook niet allergisch zijn! Daarna alle spullen uitgezocht en weer teruggeplaatst. Het resultaat: 15 stuks kleding voor de kledingcontainer, 2 schilderijen die retour gaan naar mijn moeder (waar ze vandaan komen), een stuk of wat dingen voor op Marktplaats en een ingelijste plaat in de kliko.

Het was al half 12 toen ik klaar was. Ik heb mezelf beloond door midden in de rommel een half uurtje te gaan zitten breien. Daarna heb ik het gewone werk gedaan en wat boodschapjes gehaald. Straks ga ik spaghetti koken met saus van verse tomaten. Mmmm. Ook wilde ik nog jam koken, want mijn vriezer zit zo vol (met schoongemaakt fruit). Maar de Marmello is op en de drogist moest het bestellen. Dat schuift dus door naar volgende week. Ook niet erg.

Fijn, Monique, dat je al zo aan het vooruit denken en organiseren bent voor de verhuizing! En Sandra, nog bedankt voor de link van Garnstudio. Die kende ik nog niet. Leuk, dat je sokkenwol kreeg. Ik zie in gedachten altijd zolders vol wol, lappen en onafgemaakte handwerken. Ik zal dus niet zo snel zoiets kopen. Altijd eerst in je omgeving laten weten, dat je iets zoekt. En Markplaats wil inderdaad ook vaak helpen.