dinsdag 26 augustus 2008

Leeg, leger, leegst

Mijn probleem is: als ik eenmaal ga beginnen met opruimen, weet ik van geen ophouden. Het is ook zo heerlijk, om het allemaal steeds leger te zien worden! Gisteren ben ik op onze eigen slaapkamer begonnen. Daar is niet zoveel op te ruimen, want behalve ons bed, staan er alleen maar 2 nachtkastjes. Meer ruimte hebben we niet.



Maar goed, die 2 nachtkastjes zijn wél leeggehaald en je komt altijd verrassingen tegen. In Willem z'n laatje vond ik een kistje met z'n verjaardagsgeld er nog in. Dat was hij allang vergeten, dat hij het daar bewaarde. Nu komt het goed van pas, want hij is aan het sparen voor een goede digitale camera. Ik heb nog wat vakantiegeld over en met Willem z'n verjaardagsgeld erbij komen we al een eind in de goede richting. Vandaag ben ik verder gegaan met opruimen. Nu was de overloop aan de beurt. Dat gaat minder snel, want er is een ingebouwde kast, helemaal tot aan het plafond. Ik schat een meter of 3 hoog. Eigenlijk zijn het 2 kasten boven elkaar. De onderste kast is een hangkast. De bovenste een legkast. Het hanggedeelte heb ik vanmorgen helemaal leeggehaald. Behalve de kleding van Willem en mij, waren er dozen met van alles en nog wat ingestouwd. Een doos overgebleven behangrollen, een doos gereedschap, een doos borduurspullen, een grote zak sokkenwol enzovoorts. Ik heb alles fijn uitgezocht. Anderhalve vuilniszak kleding kan naar de kledingcontainer. Een oude, kapotte stofzuiger en een al jaren geen dienst meer doende broekenpers moeten naar de gemeentewerf gebracht worden. Die heb ik alvast achterin de kofferbak van de auto gedaan. Van een paar nog goede spullen heb ik een foto gemaakt. Die gaan op marktplaats. Misschien krijg ik er dan nog iets voor. Dat wil ik dan in de fotocamera-pot doen. Suprise voor Willem.De hangkast is heerlijk opgeruimd en een stuk leger. Nu moet ik heus stoppen met opruimen voor vandaag. Het gewone werk moet ook door. Er staan wel 4 teilen wasgoed te wachten om te strijken en te vouwen. En vanmiddag komt m'n schoonmoeder en vanavond m'n vriendin op visite. Ik vlieg verder.