maandag 24 november 2008

Iedereen beter!

Gelukkig is iedereen weer beter. Behalve Wim en ik, heeft iedereen overgegeven en we hebben dus een nogal hangerige week achter de rug. Vanmorgen is iedereen weer naar school en werk vertrokken. Ik was blij, dat ik er de bezem weer eens door kon jagen. Het is alleen even erg wennen, dat Henk nu over de vloer loopt. Tot vorige week zat hij het grootste deel van de dag nog in de box. Maar ineens ontdekte hij, dat hij op de rand kon gaan zitten.



Tot twee keer toe is hij van de rand gevallen. Oei, dat is toch even schrikken. Nu houden we de box dus maar zo'n beetje voor gezien. Tenslotte is Henk al 2 jaar en ruim 3 maanden. We hebben de box 20 jaar bijna continu in de kamer staan. Tien kinderen hebben er elk ruim 2 jaar ingezeten. Die box (een Kibofa) heeft z'n geld dus wel opgebracht. Maar nu mag hij naar de stort. Er zijn in de loop der tijd heel wat schroeven ingedraaid om het ding bij elkaar te houden ;-). Zo hebben wij 7 jaar geleden ook geïnvesteerd in 2 echte Stokke kinderstoelen. Die stoelen zijn nu 7 jaar continu in gebruik. Een paar maanden geleden was er een leertje (wat tussen de beentjes zit) kapot en van de andere stoel was het ook bijna door. Ik ben er mee naar Prénatal gegaan. Daar moesten ze de leertjes bestellen. Eerst zeiden ze, dat ze 5 euro per stuk kosten (wat ik al weinig vond), maar later bleek, dat ik ze kosteloos thuis gestuurd kreeg! Ik koop graag iets duurzaams. Je haalt het er op den duur echt wel uit. Maar nu loopt ons kleine mannetje dus over de vloer en is volop aan het ontdekken. Alles moet ineens hoog gelegd worden. M'n breiwerk, m'n laptop enzo. En gedurende de gehele dag gaan er lampen aan en uit en gaat het kraantje in de wc open (nee, niet dicht, dat moet moeder komen doen ;-) ). Spulletjes van het speelkeukentje worden door de brievenbus naar buiten geduwd en met de afwasborstel worden de meubels en ramen 'geboend'. Van even een half uurtje bloggen midden op de dag komt nu niets meer. Dat komt waarschijnlijk over een paar weken wel weer, als hij wat meer speelt in plaats van alles uitprobeert.
Behalve opruimen, wassen en strijken en het gewone maandagse werk, heb ik nog een stukje aan Trijnie's kousen voor pakjesavond zitten breien. De eerste heb ik nu af, maar de tweede nog lang niet. Ik ben benieuwd of ik het ga redden. Anders geef ik er gewoon 1 en maak ik er maar een creatief gedicht bij ;-).
De zepen heb ik vandaag gesneden. Ze zijn redelijk naar m'n zin, maar kunnen nog wel beter. Afijn, oefening baart kunst. Ik moet het snel nog maar eens proberen. Ik heb de zepen nu op een plankje in de verwarmingsketelkast gelegd.



Ze moeten nog rijpen/hard worden. Ik heb ze voor het mooi iets aan de late kant gemaakt. De meiden moeten de zeep dan zelf nog maar een poosje laten uitharden. Ik heb een tamelijk drukke week. Zondag en maandag hebben we een jarige: Maria en Wim. Er moeten dus taarten en traktaties enzo gemaakt worden. De kado's zijn al besteld. Verder moet ik met Hans naar de schoolarts en ik heb nog wat telefoon- en administratiewerk. Morgen wil ik graag de vriezer ontdooien en schoonmaken. Ik zal me vast niet vervelen ;-)