vrijdag 21 november 2008

Ziekenboeg

't Is hier ziekenboeg. Vanaf woensdag is de één na de begonnen over te geven. Op dit moment heb ik 5 zieken thuis. Gelukkig ben ik zelf nog niet ziek. En ook Willem en Leendert ontspringen tot op heden de dans. Leendert wilde vanmorgen zelfs beslist op de fiets naar school. En dat terwijl er een stormachtige noordwesterwind waait, compleet met regen en hagel en hij toch 17 kilometer moet fietsen. Bikkel! Aan bloggen kom ik nu even niet zo toe. Behalve het nalopen van de zieken met bekertjes anijsmelk, bekers rooibosthee en kaakjes, heb ik vanmorgen al anderhalf uur aan de telefoon gehangen met jeugdzorg, de psychiater en de tandarts. ook moest er een school en een werkgever opgebeld worden, om ze in te lichten over de zieken. Boeh, wat vind ik dat zonde van m'n tijd. Bij jeugdzorg duurde het zowaar 14 minuten, voordat ik iemand aan de lijn had! En nu moet ik vanmiddag nog 2 ver terugbellen, omdat de juiste persoon niet beschikbaar was. Nou ja, 't hoort er allemaal bij. Het is allemaal een beetje op 1 ochtend geconcentreerd, omdat ik van de week 2 dagen zonder telefoon en internet zat. Aan één kant was dat lekker rustig, aan de andere kant behoorlijk irritant. Dan merk je pas hoe vaak je internet nodig hebt in je gezin. Kinderen konden hun schoolwerk niet doen en hun cijfers niet inzien. O ja, ik kon ook geen zeep maken, want ik had een recept gezien op internet, wat ik wilde gebruiken. Maar inmiddels heb ik m'n rozenzeep dan toch gemaakt. Als het hard genoeg is om uit de mal te halen, zal ik een fotootje plaatsen. De kleur is minder mooi, dan ik had gehoopt. Dat komt omdat ik olijfolie heb gebruikt. Dat is van zichzelf al prachtig van kleur, maar niet echt de kleur van rozenzeep. Ik heb daarom geprobeerd met roze kleurstof daar iets beters van te maken. Nu is het een beetje bruin-oranje geworden. Wel mooi, maar ik vind het niet als rozenzeep eruit zien. Volgende keer moet ik voor zoiets maar ossenwit gebruiken. Dat is beter te kleuren. Maar ik had 2 flessen olijfolie gekregen, die over de datum waren. En daarom koos ik voor olijfolie. Het zal weer heerlijk zacht voor de huid zijn. Overigens heb ik nog heel weinig ervaring met zeepmaken. Ik deed het nog maar voor de tweede keer. Het is heel leuk om te doen. Kijk maar eens op: http://zeep.vanderleden.com/ Daar vind je alles over zeepmaken.