vrijdag 30 januari 2009

Een kinderhand...

Van de week ging ik naar Albert Heijn om van de chocolademelk aanbieding te profiteren. Drie liter Nutricia Halfvolle chocolademelk voor 2,07. Dat is nog voordeliger dan die van Merk X bij Bas v.d. Heijden. En aangezien Wim altijd 1 pak chocolademelk, yoki of sap mee naar zijn werk neemt en de houdbaarheidsdatum ergens in september is, kocht ik 24 pakken. Het bleek ook nog eens een aktieartikel te zijn waar je extra voetbalplaatjes bij krijgt. Ik kreeg er behoorlijk wat. Onze kinderen sparen geen voetbalplaatjes, maar ik nam ze mee om er andere kinderen blij mee te maken. Daar hoefde ik niet veel moeite voor te doen. Meteen buiten de winkel werd ik aangehouden door 2 kleine jongens: "Mevrouw, mogen wij iets vragen? Mogen wij uw voetbalplaatjes?" Ik vond dat zó aandoenlijk :-). Allebei de jongens kregen alvast een pakje. Een stukje verderop stonden ook al 2 jongens te 'bedelen'. Oke, die ook blij gemaakt. Om nog meer kinderen blij te kunnen maken, zette ik een berichtje op de vraag en aanbodlijst van de GrootGezinManagers-groep en ja, toen was ik snel los :-).

Onze Maaike spaart nog dierenstickers van de aktie van vorig jaar van de Coop, Plus etc. Ik besloot eens een speurtochtje naar een gratis uitbreiding van haar verzameling te houden. Ik plaatste eerst een oproepje op de zoëven genoemde vraag en aanbod-lijst, maar daar heb ik nog geen concrete aanbieding op gehad. Vandaag ging ik even op www.ruilen.nl kijken en daarna heb ik nog gezocht op Marktplaats. En op Marktplaats vond ik toch zoiets leuks. Ik wist niet dat dat bestond. Je kunt je dubbele stickers (of voetbalplaatjes) naar opa Roy in Lelystad sturen, samen met een aan jou geadresseerde, gefrankeerde envelop en een briefje met de nummers die je niet hebt. Opa zorgt er dan voor, dat je de ontbrekende stickertjes krijgt. Zelfs als je geen ruilmateriaal hebt, mag je stickers vragen. Is dan niet geweldig. Die opa maakt écht veel kinderen blij! Als je dus iets te ruilen hebt, óf een goede bestemming zoekt voor de stickers en plaatjes kan je terecht bij opa Roy :-)

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//verzamelen.marktplaats.nl/stickers/225426678-dierenplaatjes-wnf-opa-roy-gratis-stickers-1t-m216.html