zaterdag 17 januari 2009

Het zit er weer op

Het zit er weer op, de winterfeesten. Die duren hier van begin december tot half januari ;-). Willem en ik zijn allebei in de eerste helft van januari jarig en dat vieren we altijd gezamelijk. En pas als ons verjaardagsfeest voorbij is, wordt alles weer gewoon in Huize Luijkensteijn. Gisterenavond hebben we onze verjaardag gevierd. Er zijn zo'n 25 mensen geweest en dat is tamelijk rustig. Er waren nogal wat zieken in de familie. Ik was met m'n 5 zelfgemaakte taarten behoorlijk aan de royale kant, maar daar hebben we verder geen moeite mee. Die taart smaakte vandaag ook nog best :-).



Willem en ik zijn schandalig verwend. We hadden geld gevraagd (voor het fototoestel), hoewel we het niet leuk vinden om te vragen. En we hebben echt veel gekregen. Verder ook heerlijke handgemaakte bonbons, wijn, badolie, een azalea, boeken enzovoorts. Echt leuk!

Gisteren kwam ook de eindafrekening van de Eneco. En dat was wel iets om blij van te worden. We kregen ruim 500 euro terug. Na aftrek van het voorschot van januari betekent dat, dat er zo'n 225 euro deze kant op komt. Dat is nog eens leuk. Bovendien is het voorschot verlaagd van 295,00 naar 275,00 per maand. Ik heb de energieprijs voor 3 jaar vaststaan. Als ik dit jaar dus minder verbruik zal ik volgend jaar nog eens een verlaging van het maandbedrag krijgen. Dat gaan we dus maar eens proberen. Van het geld wat door Eneco teruggestort wordt wil ik nog wat LED-lampen kopen. Dat lijkt me een zinnige investering.

Ik heb deze week keurig netjes de was en de strijk bijgehouden en voor de grap meteen eens gekeken hoeveel tijd ik per week aan de strijk besteed. Ik kwam op 3 1/2 uur. Het valt me nog wel mee. In de zomer zal het wel meer zijn. Dan heb je veel meer was en strijk, vind ik. Al dat katoenen zomerspul. En ook veel meer vuil goed door het vele buitenspelen. Ik ga het voorlopig eens een beetje bijhouden. Het begin van timemanagement, zeg maar ;-). Eerst de strijktijd in beeld brengen, vervolgens de was en het eten koken, is het plan.

Volgende week staat er appelmoes maken op de planning. De appels zijn nu nog lekker. Als ik er nog een poosje mee wacht is de smaak er een eind vanaf. Ik wil een flinke voorraad inmaken. Het is trouwens de vraag, of er echt wat van komt. Vanavond is mijn moeder naar het ziekenhuis gebracht. Ze kreeg de griep en in haar geval betekent dat: binnen een uur doodziek en meteen naar het ziekenhuis aan het infuus. Ik hoop maar, dat het infuus (met vocht en medicijnen) snel aanslaat en dat ze dan ook weer snel naar huis mag. Maar helaas hebben we het maar al te vaak meegemaakt, dat het op langdurig ziekenhuisgebeuren uitdraait. In dat geval zal ik het druk hebben met ziekenhuisbezoek en uiteraard gaan dan de appelmoesplannen maar in de koelkast. Voor nu ga ik nog even de beentjes strekken en een poosje breien. Ik voel, dat ik een druk weekje achter de rug heb.