vrijdag 9 januari 2009

Strijk, kado, kleding en winter

't Ging toch nog sneller, dan ik dacht. Vanmiddag om een uur of 3 klapte ik met een zucht van voldoening m'n strijkplank in. Hè, hè, eindelijk ben ik dan helemaal bij met de was en de strijk. Dit waren de naweeën van de kerstvakantie ;-). Overigens duurde de voldoening over het afhebben niet echt lang. Zeg maar 5 minuten. Toen stond zwager M. met de strijk van schoonmama (die nog steeds met haar gebroken arm zit) op de stoep ;-). Nou ja, ik heb dat teiltje maar uit het zicht gezet. Ik wilde gewoon even klaar zijn. Vanavond heb ik na de koffie snel de plank maar weer uitgeklapt en het strijkje van schoonmama gedaan. Dat mocht trouwens geen naam hebben, hoor. Ik heb het met liefde gedaan.

Vandaag kreeg ik nog een prachtig kadootje voor mijn verjaardag van Jan. Ik denk, dat de juf mijn verjaardagsdatum niet goed heeft op staan, want Jan kwam er vandaag pas mee thuis. Evengoed leuk! Dat glunderende bekkie van hem. En natuurlijk moest ik eerst raden, wat erin zat. Maar ik raadde helemaal mis. Want hij hád me toch een leuk, origineel kadootje. Een speldenkussen, gemaakt van een halve piepschuimbol, op een kartonnetje geplakt. Prachtig geverfd in vrolijke kleurtjes. Helemaal super.



Deze week hebben we de garderobe van Dirk aangevuld. Hij had het hele seizoen nog niets gekregen. Dirk is hier de enige, die om merken geeft. Hij draagt dolgraag G-star, Jack & Jones etc. Ik vind het prima. Hij krijgt evenveel kleedgeld als Wim en Trijnie: 150,00 euro per seizoen. Daar moeten ze ook schoenen van kopen. Een echte vetpot is het dus niet. Zéker niet, als je daar merkkleding van wilt kopen. Maar lang leve Marktplaats. We hebben er echt heel leuke kleding gekocht. Twee mooie longsleeves van G-star en een jeans van Jack & Jones. Het was allemaal nieuwe kleding, met de prijskaartjes er nog aan. Aan de longsleeves hingen prijskaartjes van 119,00 euro en 99,00 euro. Dat er wérkelijk mensen zijn, die er dat voor neertellen. Ongelooflijk! Wij betaalden 17,50 euro per stuk en nog een paar euro's voor de verzendkosten. De jeans van Jack & Jones was 36,20 euro inclusief verzendkosten. We hebben alles vorige week zaterdagavond uitgezocht en de biedingen gedaan. Maandag hebben we de koopjes rondgemaakt. Gisteren en vandaag kwam de kleding binnen. Heerlijk toch? Van M. heeft hij bovendien nog een leuke blouse overgenomen. Al met al een leuke aanvulling op z'n garderobe. Nu alleen nog schoenen en misschien reageert nog iemand op zijn biedingen op 2 vesten. Dan nemen we die ook nog. Als hij zo ieder seizoen een paar stuks goede kleding koopt, blijft z'n garderobe goed op peil.

Voor morgen staan er leuke activiteiten gepland. Wim (& Geertje) gaan de Molentocht schaatsen (50 kilometer). Leendert en Koos gaan ieder naar een verjaardagsfeestje van een vriendje. Hans en Maaike gaan naar de natuurclub. Omdat het de eerste bijeenkomst van het nieuwe jaar is, gaan ze eerst vlaai eten op de Halve Maen (rondvaartboot). Daarna gaan ze verder met de gps-tocht, waaraan ze vorige keer begonnen zijn. Voor de rest zullen de kinderen zich waarschijnlijk prima vermaken op het ijs. Wat een wintertje! Leendert had vanmiddag zelfs ijsvrij. Ik wist niet dat dat nog bestond ;-). Maaike en Maria mochten vandaag hun schaatsen mee naar school nemen. Ze gingen schaatsen in plaats van gymen. In de loop der jaren heb ik een behoorlijke hoeveelheid schaatsen in alle soorten en maten verzameld. Jarenlang kon je ze voor een paar euro op rommelmarkten kopen. Nu zijn ze ineens geld waard :-). Al die soorten en maten komen prima van pas. Er zijn eigenlijk altijd voor iedereen wel schaatsen voorhanden. Maaike kon vanmorgen zelfs schaatsen uit onze voorraad mee naar school nemen, voor een kind wat ze niet had. Kon die ook fijn mee doen met de alternatieve gymles. Zelf onderdruk ik de schaatskriebels. Ik zou het dolgraag weer eens doen. Maar ik vind de verantwoording voor de zorg voor ons gezin te zwaar wegen. Als ik een arm breek en ik moet dan pak-hem-beet 6 weken gezinshulp nemen, omdat ik zo nodig moest...nee, dat durf ik niet aan. Mijn schaatsen moeten nog maar een paar jaartjes in het vet blijven staan. Intussen geniet ik van de overweldigende winterpracht! Hier nog 2 fotootjes vanuit onze straat gemaakt: