dinsdag 19 mei 2009

Groot inkopen

Er zijn veel dingen, die ik graag groot inkoop. Niet alleen, om op die manier van voordeeltjes te kunnen profiteren, maar vooral ook, om niet ieder moment naar de winkel te hoeven. Hoe minder je in de winkels komt, hoe minder vaak je in de verleiding komt om dingen te kopen, die je eigenlijk niet nodig hebt. Kruidvat is zo'n winkel, waar ik maar eens per half jaar naar binnen stap, om er alles te kopen, wat ik nodig heb. En juist Kruidvat is typisch zo'n winkel, waar je NIET onnodig moet komen, omdat er altijd wel een leuke aanbieding is, die je haast zonder het te merken, in je mandje stopt. Zijn daar dan geen leuke kadootjes om op voorraad te hebben? Ja, natuurlijk! Maar als je in de folder dan zo'n leuk kadootje ziet en je gaat om dat goedkope kadootje naar de winkel, moet je wel erg sterk in je schoenen staan, om alléén dat kadootje te kopen. Mijn advies is: mijden die winkels!

Maar vandaag ben ik dan toch weer eens gaan inkopen. Reden om vandaag te gaan, was, dat er mentos in de aanbieding was. Acht rollen voor 1,99 is echt heel goedkoop. Zoiets sla ik dan in het groot in. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen mijn basisvoorraad drogisterij-artikelen aan te vullen. Wij gebruiken van veel dingen gewoon de Europrofit versie. Die bevallen ons prima. Ik kocht shampoo, deodorant, tandpasta, pleisters, tandenborstels (3 halen, 2 betalen) enzovoorts. En dan van alles meteen flinke aantallen. Voorlopig zien ze me daar niet meer. Mijn kast staat weer heerlijk vol.

Nadat ik ook de Hema en de apotheek met een bezoek had vereerd, ben ik naar Dordrecht gereden. Ik was al een poosje van plan om naar de Kringloopwinkel te gaan voor een kastje, wat op slot kan. Een kastje, wat onder de trap past en waar ik alle spelletjes in kan bewaren. De laatste tijd gebeurde het steeds vaker, dat de kleine kinderen met spellen speelden, waar ze nog niet aan toe zijn. Gevolg: dingen kapot en kwijt. En spellen zijn duur! Al snel vond ik wat ik zocht. Donkerbruin en niet echt heel mooi, maar goed genoeg voor onder de trap. Prijs: 17,50. Er zitten 2 deurtjes in mét sleutel (die in mijn portemonee gaat). Daarboven zit nog een open vak. Ik wil daar een voorraadje van mijn zelfgemaakte wijn in leggen. Ik denk, dat er wel een fles of 10 in past. Straks ga ik het kastje schoonmaken en inrichten.

Behalve dat kastje heb ik nog 3 puzzles gekocht. Die waren nu maar 0,25 per stuk. Twee leg ik er weg voor Sinterklaas. Eén krijgt Jan binnenkort van me. Die is er dol op. Even een momentje afwachten, waarop zo'n kadootje op z'n plaats is. Als laatste heb ik nog een speelgoedfototoestel gekocht voor Henk. Vorig jaar had hij precies zo'n ding gekregen van Maaike. Die had ze van haar vakantiegeld voor Henk gekocht. Hij heeft heel veel met het ding gespeeld, maar het op een gegeven moment kapot gekregen. Nu zag ik er één liggen voor 1,50 met de batterijtjes er al in. De hele dag heeft Henk met dat toestelletje gelopen: Say cheese! Let's take a picture! :-)