maandag 24 augustus 2009

Hoe het vandaag verder ging

Na het opruimwerk van vanmorgen, stond voor vanmiddag het keukenwerk en de was op het programma. Om te beginnen had ik aardbeien staan, die verwerkt moesten worden. Ik heb ze gewassen, ontkroond en even opgekookt met wat water en suiker. Dat was alvast een onderdeel van het toetje voor vanavond.

Het voorbereiden van het avondeten was een aardige klus. Ik braadde runderriblapjes, schilde de aardappels, kookte appelmoes en maakte een grote doos postelein schoon. Vooral die postelein bezorgde me veel werk. Ik moest alles wel 4 keer spoelen, voordat het schoon was. Maar we hebben ervan gesmuld. En daar gaat het tenslotte om.

Ik had verder nog een kistje kersen op het programma staan. Ik heb de steeltjes van de kersen gehaald, ze gewassen en daarna ontpit. Een deel ging bij de aardbeien. Een ander deel verdween vanavond in siroop achter glas.





Als laatste keukenwerkje had ik boter karnen in gedachten. Ik had de afgeroomde melk daarvoor al klaar staan. Zaterdagavond kreeg ik per mail een 30 jaar oud recept, wat bij de boterkarn hoort. Dat heb ik vandaag eens opgevolgd. Al krant lezend heb ik de melk tot boter gekarnd. Beslist geen vervelend werkje ;-).

Naar was hoefde ik vandaag ook weer niet te zoeken:



Het meeste is weggewerkt. De rest mag wachten tot morgen.