donderdag 3 december 2009

8 en 21

Deze weken vierden wij de laatste verjaardagen van het jaar in ons gezin. Maandag was Maria jarig, die 8 werd. Dinsdag was het de verjaardag van Wim en vandaag die van Geertje. Zij werden 21. Heel bijzonder om naar hen toe te gaan in hun eigen huisje. Alles nog zo spiksplinternieuw en zo vol beloften. Het deed me denken aan de tijd, dat we zélf pas getrouwd waren. En dat was gisteren al weer 23 jaar geleden ;-).

Maria's verjaardag was een ander verhaal. Daar zat natuurlijk het nodige werk voor me aan vast. Maar ik heb het met plezier en liefde gedaan.

Maandagmorgen ging ik vroeg op, om de traktaties klaar te maken voor school. Ik had vlindertjes uitgestoken uit worst, kaas en komkommer en die aan een coctailprikkertje gestoken. Het zag er heel gezellig uit. Maria mocht haar zondagse jurk aan en zag eruit als een stralend prinsesje.



Ze was ook heel blij met het kado, wat we voor haar uitgekozen hadden: het boshuis van Playmobil. Dat was pas een dagaanbieding bij Intertoys. Het is erg leuk speelgoed. Je zou er zélf nog mee gaan zitten spelen ;-).

's Middags na schooltijd kwam er familie-visite: twee oma's, één opa, één tante met neefje, één tante met drie nichtjes én mijn trouwe vriendin, die hier ook 'tante' genoemd wordt. En Maria werd verwend met allemaal leuke kado's. Ze kan voorlopig vooruit: kleurspullen,kralen, nog méér playmobil, een diabolo. Diabolo's zijn hier een rage. Ze zijn overal uitverkocht. Leendert heeft een wedstrijd-diabolo gekocht via internet. Duur, maar wel erg leuk. Hij kan er al zoveel mee. Toch heel wat leuker dan al dat voorgekauwde computerspul, vind ik.





Vandaag was het feest voor Maria's vriendje en vriendinnetjes. Ja heus, er kwam één jongetje mee, tussen de meisjes. Maria is hevig verliefd :-). Ik heb er weer een doe-feestje van gemaakt. De kinderen hebben bruisballen (voor in bad) gemaakt. Ze vonden het heel leuk om te doen. Het rook zo lekker naar bloemetjes. Ze mochten wegen en roeren en balletjes vormen en rolden alle balletjes door de glitters. Het werden prachtige ballen! Verder hebben ze gewoon fijn gespeeld, terwijl ik pannenkoeken bakte. Het was weer reuze-gezellig.




Nu dan even een verjaardagspauze. Dat komt mooi uit. Drukte genoeg voor Sint en Kerst. Ook al doe je alles nóg zo eenvoudig ;-). Ik heb dit jaar niet veel zelfgemaakts voor pakjesavond (zoals vorig jaar). Daarvoor heb ik te weinig tijd gehad. Maar goed, de overal-en-nergens vandaan gesprokkelde verrassingen zullen evengoed wel in de smaak vallen, denk ik.