maandag 8 februari 2010

Pompoen verrassend anders

Pompoen is een ideale bewaargroente. Een gave pompoen is op een koele plaats maandenlang houdbaar. Toch moet je blijven opletten. Als er een klein schimmelplekje ontstaat, is binnen de kortste keren de hele pompoen rot en kan je hem weggooien.
Ik heb een mand met wat kleine pompoenen als decoratie op de eettafel staan. Zaterdag zag ik, dat er twee een plekje hadden. Het werd dus tijd om die te verwerken.

In de herfst heb ik me al volop uitgeleefd op pompoen. Dat resulteerde in liters soep en potten vol jam. Eigenlijk had ik daar niet zo'n zin meer in. Ik kwam precies op het juiste moment een anders-dan-anders-recept tegen. Een heerlijke taart, die vandaag als toetje op tafel kwam en die unaniem werd geroemd. Ik had voor dit recept maar één kleine pompoen nodig. Maar ik hoef me echt niet af te vragen wat ik met de andere pompoen met een plekje aan moet :-).