donderdag 25 maart 2010

Opruimen enzo

Toen maandagochtend mijn cv-ketel bleek te lekken, had ik de kast, waarin het apparaat hangt, helemaal leeggetrokken. Inmiddels is de vloerbedekking wel weer goed droog en de kast kon dus weer ingeruimd worden. Nu was het eigenlijk al langer hoog tijd, dat ik die kast eens zou opruimen, dus heb ik de koe meteen maar bij de horens gevat. Ik had de klus wat voor me uit geschoven, want in die kast bewaar ik alle baby-spullen. En daardoor is het opruimen toch een emo-klus. Maar goed. Wat moet dat moet. En nu alles netjes opgeruimd is en er weer genoeg ruimte is, om gemakkelijk bij onze geïmproviseerde kledingkast te kunnen, geeft het een voldaan gevoel.



Na al dat opruimen heb ik nu wat in de opruiming: een complete zomergarderobe positiekleding in maat 38. Ik maak er graag iemand blij mee. Even uit m'n hoofd, wat het zoal is: een leuk jurkje/tuniek in donkergrijs met een klein roze bloemetje, bijpassend roze shirt met korte mouw en één met lange mouw, een zwarte jurk met korte mouw, een feestelijk zwart rokje op knielengte met al even feestelijke witte blouse met lange mouw, een zwart kort knoopvestje met korte mouw, een blauw knoopvestje met lange mouw, wit hempje zonder mouw, olijfgroene lange rok met bijpassende streepblouse enzovoorts. Ik wil het graag in één keer aan iemand overdoen. Als je belangstelling hebt kan je mailen op eenvoudigleven@gmail.com

Waar ik ook enorm aan het opruimen ben geslagen: de tuin! Wat een bende was het daar. Maar met het prachtige lenteweer van vandaag en gisteren is het bepaald geen straf om lekker buiten aan de slag te gaan. De tuin is nu weer netjes opgeruimd en het eerste onkruid is getrokken.



Vorig jaar is er een nieuwe schutting geplaatst en die is 20 cm. richting de buren opgeschoven. De oude schutting bleek (volgens onze zeer precieze buurman) namelijk niet exact op de erfscheiding te staan. Er loopt nu een beetje een geul vlak langs de schutting, want de tuin van de buren ligt lager dan die van ons. Ik had dus bedacht om één dezer dagen een paar zakken tuingrond te halen om de geul op te vullen. Maar de oplossing diende zich vanavond al aan. De buurman is zijn tuin aan het veranderen en had vier kruiwagens tuingrond over. Hij kwam vragen, of wij die soms nog konden gebruiken. Ja dus :-). Ik had juist drie witte broden gebakken en dus kregen de buurtjes als dank een nog warm, geurend, witte brood. Wij blij, zij blij :-).




Behalve in de tuin gewérkt, heb ik ook gewoon lekker in de tuin gezéten, vandaag. Vanmorgen heb ik gezellig met Henk buiten koffie gedronken, tussen de middag met de basisschoolkinderen buiten gegeten en vanmiddag met Dirk buiten koffie gedronken. Oh, wat geniet ik toch van licht en warmte!



Toch moest er binnen ook nog gewerkt worden. De guppenbak schreeuwde om een beurtje, er waren 3 kilo bietjes gekookt, die geschaafd moesten worden, en natuurlijk het gewone dagelijkse rondje van opruimen, stofzuigen, toiletten schoonmaken, brood bakken enzo. Ik heb me weer niet hoeven vervelen ;-).



Maaike heeft inmiddels haar cavia's. Ze is nog niet jarig, maar de beestjes waren vier weken oud en dan zijn ze al geslachtsrijp. Om te voorkomen, dat ze gedekt zouden worden door de vader, moesten ze daarom echt weg. Maaike heeft haar kado dus maar vast op voorhand gekregen. We hebben via Marktplaats een hok gevonden, bijna nieuw. Door het tweedehands te kopen, was er nog precies budget genoeg voor een waterfles, een etensbakje, een kam en een zak droogvoer. Maaike is de koning te rijk. Het is ook echt zo'n kado wat bij haar past. We genieten allemaal met haar mee.



Jan heeft ook iets, waar hij héél blij mee is. Een tijdje geleden schreef ik, dat hij zijn fiets ergens had laten staan en dat die verdwenen bleek. Hij is blij gemaakt door tante C., die nog wel een fietsje in zijn maat in de schuur had staan. Wat bijzonder toch, om steeds maar weer zo blij gemaakt te worden!