donderdag 24 juni 2010

Zomer!

Wat houd ik toch van de zomer! Ik bruis van energie op deze lange, warme, zonnige dagen! Ik had een fijne dag. Vanmorgen heb ik eerst eens uitgebreid genoten van m'n tuintje. Wat groeit en bloeit alles mooi. Cavia's blijken dol op zevenblad en uitgebloeide viooltjes. Henk mag voeren en vindt dat zó leuk, dat er nauwelijks meer zevenblad of uitgebloeide viooltjes in mijn tuintje te vinden zijn!



De duizendschoon die ik twee jaar geleden van mijn schoonmoeder kreeg bloeit nu voor de derde zomer. Wat een prachtige ingetogen plant eigenlijk!



Achterin m'n tuintje bloeit een prachtige witte klokjesbloem, waarvan ik de naam niet weet. Ik heb hem nu voor het tweede jaar staan en weet niet eens waar hij vandaan komt. Zomaar een kadootje wat is komen aanwaaien :-)



De tomatenplanten groeien prachtig. Ik dief ze netjes iedere dag. Ze bloeien nog niet maar dat zal als het goed is niet lang meer duren.



De snoeptomatenplantjes die ik van Corina kreeg bloeien al wél. Ze zijn ook heel groot geworden. Spannend om straks tomaatjes uit eigen tuintje te hebbben :-)



Vanmiddag heb ik de strijk van twee dagen gedaan. Daarna kookte ik voor de laatste keer van het seizoen asperges en rabarber. Daar hebben we vanavond buiten aan de picknicktafel heerlijk van gesmuld.

Vanavond hadden we een doordeweekse kerkdienst. Fijn om even het werk neer te leggen en met z'n allen (nou ja, met z'n achten dan) naar de kerk te gaan.

Morgen komt mijn hulp. Ik heb ongeveer 3 tot 4 ochtenden per maand hulp in de huishouding. Niet veel maar juist daarom wel fijn af en toe. Samen gaat het werk zoveel vlugger.