dinsdag 6 juli 2010

Eenvoudig vermaak

Onze niet zo grote achtertuin is met het opzetten van drie tentjes veranderd in een heus tentenkamp.




Wekenlang heeft Maaike het er al over gehad: in de eerste week van de vakantie ging ze met haar vriendenclubje kamperen. Er werden heel wat plannen gesmeed. Sommige bleken niet uitvoerbaar, andere behoefden enige correctie, maar uiteindelijk is hun grote feest werkelijkheid geworden! Drie dagen (en twee nachten!) bivakkeren de kinderen in de achtertuin. Ze zorgen zelf voor hun eten en drinken en komen alleen in huis om gebruik te maken van het toilet. Ze hebben het prima naar hun zin!

Morgen wordt het tentenkamp weer opgeruimd. Ik zal blij zijn als ik weer normaal bij m'n bloemen kan. Ik zag vanmorgen dat m'n lelies in bloei gekomen zijn en vanavond ontdekte ik de eerste bloeiende dahlia. Eén van de tentjes staat zomaar bovenop een viooltjesperkje. Daar zal wel niet veel meer van over zijn. Nou ja, je moet er wat voor over hebben ;-).



Intussen heeft Maria een paar nachtjes bij haar hartsvriendin gelogeerd en is Leendert vannacht bij een vriend. De kinderen vermaken zich prima met vissen, skaten, zwemmen, computeren enzovoorts. En zelf geniet ik er vooral van, dat de schooldruk van de ketel is en ik de kinderen lekker om me heen heb. Volgende week vrijdag krijgen ook Willem, Trijnie en Dirk vakantie en dan is het spul compleet! We vieren dan twee hele weken lang vakantie. Joepie!

Eerst hebben we nog een verjaardag te vieren. Of eigenlijk twee. Morgen hoopt Koos jarig te zijn en zondag was Leendert jarig. Met een beetje geluk kunnen we dat morgenavond in de tuin vieren.