donderdag 29 juli 2010

Handwerkjes afmaken

Iedereen die graag handwerkt zal het herkennen: een tasje, zakje of doosje met onafgemaakte handwerkjes. Bij mij zitten ze in een grote tas die achter de bank staat. En af en toe stoort het me. Dan ben ik streng voor mezelf en besluit eerst alles af te maken, voordat ik aan iets nieuws begin. Dit zit er allemaal in de tas: een heel fijn kruissteekborduurwerk (een merklap), een wat grover kruissteekborduurwerk (klaprozen), een paar kabelsokjes waarvan de tweede op de helft zit, een haakwerk (tas) wat voor meer dan 80 procent af is en een breiwerk (sjaal met kabels) wat half af is. Deze week heb ik hard gewerkt aan m’n merklap. Nog een avondje of vijf dan hoop ik dat ding eindelijk af te hebben. Het was echt een jarenplan, want het is zó fijn, dat ik het alleen onder een sterke lamp of overdag in het zonlicht kan zien. Daarom werkte ik er eigenlijk alleen maar ’s zomers aan. Ik wil de lap dan laten inlijsten. Ik weet alleen nog niet waar hij zal gaan hangen. Willem houdt niet van borduurwerk, dus grapte ik van de week al, dat ik het wel in de wc zou hangen ;-). Afijn, da’s nog een verrassing dus. Eerst maar eens zorgen dat al die onaffe werkjes afgemaakt worden!