donderdag 23 december 2010

Groeten

Woensdag: groeten uit de postkamer...


Donderdag: groeten uit de wasserette...




En ja, voor morgen ziet het er naar uit, dat jullie groeten uit de keuken krijgen ;-). Wat staat er op het programma? Brood bakken. Véél brood bakken. Genoeg tot maandagochtend. De soep voor eerste Kerstdag afmaken. Ik heb al een prachtige bouillon getrokken. Pannenkoekjes bakken voor het dessert van eerste Kerstdag en puddingen koken voor het dessert van tweede Kerstdag. De haas braden, die we ruilden tegen een paar flessen wijn van Chateau Luijkensteijn. Koekjes bakken van het recept wat Geertje vandaag van een oude bakker kreeg. Peertjes stoven en appelmoes maken en vast nog zo wel het één en ander. Ik hoef me niet te vervelen.

Vanmiddag ging ik nog even naar de Lidl, een winkel waar ik normaal niet zo vaak kom. Maar ik kwam erlangs op weg naar het postkantoor en had nog karnemelk nodig voor zondag. Op zondagavond hebben we altijd karnemelk bij de broodmaaltijd. Ik heb echt met verbazing naar alle volgeladen karren met luxe eten staan kijken. Wildgourmetschotels, surimisticks, kerststollen, buitenissige salades enzovoorts. Een mevrouw stond met lichees in haar handen en bedacht hardop: 49 cent per 100 gram... Ik geloof dat je maar beter niet in de winkels kunt komen. Je wordt haast vanzelf meegesleept door al dat gegris en gegraai in dingen die we eigenlijk niet nodig hebben en die ongemerkt een vermogen kosten.

Vanavond kwam Geertje babyspulletjes halen, die ik nog had. Leuk hoor, om al dat kleine spul samen door onze handen te laten gaan!

Trijnie was een paar dagen met een vriendin op stap en kwam vanavond weer thuis. Ze had en passant een aquarium meegenomen wat ik op Marktplaats had gekocht. Leuk om dat morgen weer in te richten. De guppen zullen er vast fijner in zwemmen dan in de tupperwareschaal waar ze nu in zitten. Er zit een kap op het aquarium, waar je een lampje in kan doen. Lijkt me mooi! Ik ga op de site van Leditlight kijken, of ze een geschikt ledlampje ervoor hebben. Ik moet toch juist nog een paar lampen hebben en vandaag kreeg ik hun nieuwsbrief in m'n mailbox waarin ze een vasteklantenkorting van 5% aanbieden tot 3 januari. Daar ga ik maar eens gebruik van maken. Als er lezers zijn die er ook gebruik van willen maken, kan je me mailen voor de kortingscode. Familie en vrienden van vaste klanten mogen namelijk ook mee profiteren.

Ik kreeg van Trijnie zomaar een kadootje: wierookstokjes met vanillegeur en een grappig spreukenbordje:



Van beide kadootjes ga ik fijn genieten!

En nu ik toch aan het groeten ben, wil ik jullie meteen mijn kerstgroeten doen. Ik wens iedereen gezegende Kerstdagen!