dinsdag 4 januari 2011

De kop eraf

Hier ben ik dan eindelijk weer eens. Eerst wil ik iedereen hartelijk bedanken voor alle goede wensen! En natuurlijk wens ik iedereen wederkerig het allerbeste voor dit nieuwe jaar!

De kop is er hier weer af. Weliswaar hebben er nog 5 kinderen vrij en is ook Willem nog tot en met morgen vrij, toch is er ook wel weer het één en ander in gang gezet. Ik ben gisteren maar gewoon boven begonnen met opruimen en ik hoop dat ik aan het einde van de week de boel weer wat op orde heb. Goede voornemens heb ik niet perse aan het begin van een nieuw jaar. Die heb ik het hele jaar door wel ;-). Maar gisteren heb ik er toch even één hardop geformuleerd: de komende tijd iedere dag iets uit mijn huis wegdoen. Hetzij weggeven, hetzij weggooien, hetzij wegbrengen (kringloop). Gisteren zijn er alvast twee vuilniszakken kleding het huis uit gegaan. 's Kijken wat er vandaag in mijn handen komt wat weg kan.

Willem heeft gisteren samen met Hans nog een flinke bult hout gezaagd voor de kachel. Ik heb nu, hoop ik, genoeg voor de rest van de winter. Het hangt er een beetje vanaf hoe koud het wordt/blijft en verder heb ik er geen idee van hoeveel hout we zullen stoken in de nieuwe kachel, die deze maand gaat komen. De nieuwe kachel wordt op de CV aangesloten en je kunt natuurlijk niet verwachten, dat je met drie houtjes even je hele huis verwarmt. Ik verheug me erg op het bakken in mijn nieuwe kachel. Er zit namelijk een ovengedeelte in. Vandaag ben ik ook aan het bakken geweest: appel/caramel muffins. Mmm!



Ik ben weer aan het breien geslagen. Geen sokken deze keer, maar babymutsjes voor India. Ik heb nog aardig wat fleurige sokkenwol liggen en dat is juist geschikte wol voor deze mutsjes. Ik heb er nu vier af. Nog 12 te gaan, want Willem vond het wel mooi als ik er 16 zou breien: één voor elk kind wat wij kregen. In gedachten zie ik er al zo'n mooi bruin babyhoofdje in ;-).

Nu we toch bezig zijn met vér weg, wil ik meteen nog even de aandacht vestigen op Bangladesh, een buurland van India. In Bangladesh verdrinken jaarlijks zeer veel kinderen, omdat ze nooit hebben leren zwemmen.Milko gaat daar iets aan doen. Dit jaar wil hij in augustus het Kanaal over zwemmen en op die manier geld inzamelen om kinderen in Bangladesh voorlichting en zwemles te kunnen geven. Op zijn blog kun je hem volgen. Je vindt er ook info hoe je kunt doneren. Het zou fantastisch zijn als er veel geld wordt ingezameld. Maar natuurlijk help je ook mee, als je Milko bij dit grote project support geeft en/of als je bekendheid aan zijn actie wil geven.


Vandaag staat er een flinke strijk op het programma. Maar eerst nog maar even een bakkie drinken met Willem. Er nog even van genieten dat hij fijn thuis is!