donderdag 16 juni 2011

Achter de gordijntjes

Vanmorgen liep ik een beetje verloren rond. Ik had gisteren een megadrukke dag gehad en vannacht een gestoorde nachtrust vanwege Hans die om 4 uur naar school moest voor een dagreisje naar Engeland. Ik voelde me lichtelijk geradbraakt en overlegde met mezelf waar ik zou beginnen. Het weer werkte ook al niet mee. Het leek wel herfst, zo donker en nat! Ik besloot even naar buiten te lopen om naar m'n tuintje te kijken. Dan zou ik energie opdoen en lekker aan de slag gaan. Ik liep eerst naar mijn hangende aardbeientuintje. Even kijken of er al weer wat te plukken was! En ja, ik ontdekte weer wat rijpe aardbeien. Maar ik zag dat de vogels ze ook hadden ontdekt. Die hadden er al fijn van zitten snoepen. Tijd voor aktie. Ik was m'n vermoeidheid op slag vergeten :-). Ik wilde stante pede dat gordijntje tegen de vogels maken, waar ik het pas over had. Ik spelde de (veel) te lange vitrage in het kantoortje af, haalde die af en zette er resoluut de schaar in. Rap, rap een zoom er in en het kon weer terug gehangen worden. Mooi om zo twee vliegen in één klap te slaan, want dat korter maken van de vitrage was zo'n ik-gooi-het-op-de-lange-baan-projectje geworden. Zelfs Willem had me pas al eens gevraagd, wanneer ik die vitrage nu eens korter zou maken. Shame on me!
Van de afgeknipte stukken vitrage heb ik nu een beschutting tegen de vogels gemaakt. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar 't is functioneel, 't is gratis en 't hoeft maar tijdelijk dienst te doen.




Het is alleen maar bedoeld om de vogels bij de veelbelovende aardbeitjes vandaan te houden.



Intussen is het niet leuk meer zo druk. Maar daar wil ik niet weer over beginnen. Iedere dag kijk ik gewoon hoe ver ik kom. Er zijn dingen waarmee ik een beetje loop te sloffen. Maar als het goed is kom ik daar heel binnenkort wel weer aan toe. M'n enorme hoeveelheid onbeantwoorde emailtjes is zoiets. Eerlijk gezegd is dat wel iets wat me drukt. Het staat zo ongeïnteresseerd als mensen je iets schrijven en je antwoordt ze niet. Maar 't is hopelijk van tijdelijke aard. Een ander iets is de was en de strijk. Maar daar ga ik nu nog eventjes wat aan doen.