dinsdag 12 juli 2011

Daktomaten!

Maandagmorgen ontdekte ik de eerste oranje daktomaat! Joepie! Deze week kan ik zomaar mijn eerst tomaten oogsten. Het zijn niet van die heel grote. Maar natuurlijk zijn het wél de allerlekkerste :-).



Ik ben erg benieuwd hoeveel kilo ik uiteindelijk van m'n dakterras ga oogsten. Ik zal het netjes bijhouden en laat het tzt nog wel weten.

De meeste tomaten zullen wel tot tomatensaus verwerkt worden. Dat vind ik altijd zo ideaal om op voorraad te hebben staan. Vanavond heb ik ook nog weer een anderhalveliterpot opengemaakt voor door de macaroni. Heerlijk!

Mijn droogapparaat staat trouwens ook overuren te draaien. Ik plukte vorige week al een flinke hoeveelheid kamille om te drogen.



Gisteren droogde ik vier roosters vol champignonpartjes (voor over de pizza, door de pasta etc.) en op dit moment droog ik soepgroenten, waarvoor geen plaats meer was in mijn vriezer. Morgen gaan er ananasschijven op. Lekker hoor!