dinsdag 26 juli 2011

Nog één dag...!

Hè, hè, Willem moet nog één dag werken en dan heeft hij eindelijk vakantie. Ik kijk er heel erg naar uit!! We blijven dit jaar gewoon thuis, maar willen wel uitstapjes gaan maken. Het eerste uitstapje is meteen donderdag al. Het is de bedoeling dat we al om kwart over 8 met 10 personen naar Apeldoorn vertrekken. We gaan dan naar een jubileumdag van het Reformatorisch Dagblad. Deze krant bestaat dit jaar 40 jaar en abonnees hebben de mogelijkheid om op één van de jubileumdagen een kijkje in de keuken te komen nemen. Meteen toen ik dat las dacht ik:"Dat lijkt me een leuk uitstapje voor in onze vakantie!". Toen ik ook nog eens een brief kreeg met het aanbod om met het hele gezin gratis een jubileumdag te komen bezoeken (omdat ik voor deze krant schrijf) heb ik ons snel ingeschreven. Zoiets wil je toch niet aan je neus voorbij laten gaan ;-). Trijnie en Leendert moeten die dag werken en kunnen dus helaas niet mee. 's Middags is er de mogelijkheid om met 25% korting een attractie te bezoeken. Maar van die mogelijkheid maken we geen gebruik. Daarvoor in de plaats gaan we Maaike wegbrengen naar een camping in Elburg. Daar is mijn zus met haar gezin op vakantie en Maaike mag een paar dagen komen logeren. Bijna elke vakantie maken we wel een uitstapje naar mijn zus op de camping en het is zo'n beetje traditie geworden, dat we dan afhaalchinees eten. Een echte luxe voor ons allemaal en dus iets om naar uit te kijken. Onze vakantie zal overigens (nog) meer low budget zijn dan in de voorgaande jaren. We hanteren al jaren een vakantiebudget van 50 euro per dag. Maar dit jaar staat het budget op 35 euro per dag. Van dit geld betalen we entreekosten, extra boodschappengeld, ijsjes etc. etc. Eigenlijk alles wat we extra doen, behalve vervoerskosten. Ik ben niet bang dat dat niet gaat lukken. We hebben al heel wat leuke, gratis of bijna gratis uitstapjes in gedachten. En gewoon thuis zullen we ons ook vast en zeker vermaken. We kijken er naar uit dat Marco, Ellen en Svenja (onze vrienden uit Zwitserland) komen. En er zal wellicht ook nog wel een werkdagje tussendoor glippen (hout zagen!). Ook wil ik graag gaan bramen plukken. Dat zou je 'werken' kunnen noemen, maar wat mij betreft net zo goed 'vakantie vieren':-).
Nou ja, nog één dagje dan...:-)