dinsdag 25 oktober 2011

Business as usual

Het boekenfeest is (bijna) voorbij. De vakantie is voorbij. 't Is tijd voor business as usual: wassen, strijken, vier keer op een dag heen-en-weer naar school, brood bakken, folders lopen en vooral heel veel rommel ruimen. Als je de teugels een beetje laat vieren is er niemand meer die zijn best doet het opgeruimd te houden, geloof ik. Ik ben nog niet klaar met opvoeden ;-). Hoe dan ook, die teugels ben ik weer stevig aan het aanhalen. Ging het gisterenmorgen allemaal nog een beetje stuntelig en kwam ik om half 9, toen ik Henk naar school had gebracht, in een puinhoop thuis, vandaag was het al stukken beter. Voordat ik de deur uit ging was de afwas lekker gedaan en de huiskamer al aardig aan kant. Morgen proberen we het nog weer een stukje beter te doen.

Ik geniet ervan, dat de houtkachel weer aan is. We hebben een houtgestookte CV met een fornuis als moederhaard. Vorige week heb ik al een keer muffins, een kruidkoek en zoete broodjes in het fornuis gebakken. Op het achterste randje liggen walnoten te drogen. En er staat continu een grote pan met water op, zodat er warm afwaswater voorhanden in. Heerlijk hoor!



De kledingwissel is nog niet helemaal klaar. Er staat nog een toren bananendozen met winterjassen in de gang. Die liggen altijd bij mijn ouders opgeslagen. Iedereen heeft er inmiddels wel een passend exemplaar uitgevist, maar ik moet de dozen nog even nakijken op wat weg kan en wat moet blijven. En dan kan die dozentoren gelukkig weer weg.
Ook liggen er nog her en der stapeltjes te passen kleding. De kasten zijn nog niet netjes. Maar ik ben er niets nerveus van. Iedere dag een stukje, dan kom ik er ook wel. De kinderen lopen er in elk geval warmpjes bij. Behalve dan Leendert, die gisteren gewoon in t-shirt naar school ging, omdat hij het warm had. Tja, daar kan ik ook niets aan doen :-). Op school gekomen zag hij overigens dat hij wel een beetje uit de toon viel met die korte mouwen, maar gelukkig lag er nog een vest in z'n kluisje. Dat heeft hij toen maar aan gedaan.

Nou, m'n middagpauze zit er weer op. 'k Ga weer wat doen! Tenslotte doen we het allemaal zelf wel :-).