woensdag 21 december 2011

Plaatjes van dingen waar ik blij van ben

De kerstroos op de tuintafel vind ik ontroerend schoon. Het houthok erachter wordt al best leeg. Maar geen nood. Er is nog een groot houthok vol hout voor deze winter. En daarbij ligt er ook nog een 40 kuub hout om te verwerken voor komende winters. We genieten enorm van onze houtgestookte cv-haard. Ook het ovengedeelte gebruik ik steeds meer. Zaterdag heb ik er een haas heerlijk in gaar gestoofd. En gisteren heb ik chocolade-kokos muffins erin gebakken. Alleen brood waag ik me nog niet aan. Dan wordt het domweg veel te warm in huis, doordat ik de oven te lang te heet moet stoken. Misschien strakjes als het wat kouder wordt..
En nog zo'n mooie Helleborus. In een zinken pot in onze kale tuin.
En kijk, nu lukt het al beter om een bloem te fotograferen. M'n bloeiende Rozemarijn.
Wat een verrassing! Vandaag lagen er voor het eerst sinds vorige week weer TWEE eitjes in het leghok. M'n zieke kip wordt vast weer beter!
Ze ziet er ook al een stuk vrolijker uit!