maandag 5 maart 2012

Cupcakes


Deze week lijkt in het teken van cupcakes bakken te staan. Het begon maandagmorgen al om 4 uur :-). Trijnie was zondag jarig en ze wilde maandag op haar werk trakteren. Cupcakes en kruidkoek met noten en rozijnen wilde ze graag meenemen. Eerst was ik van plan geweest de cupcakes vorige week al te bakken en dan in te vriezen. Ik zou ze dan op maandag alleen maar hoeven versieren. Maar mijn week was vorige week domweg te vol om er nog cupcakes bakken in te proppen. Geeft niet. Nu moest ik er gewoon op maandag een beetje eerder voor uit mijn bed en had Trijnie lekkere, verse cupcakes om mee te nemen. Ik maakte cupcakes met witte rolfondant erop en daar bovenop een leuk, gekocht suikerbloemetje. Ik kocht die vorige week bij de Makro. Daar was ik in geen jaren geweest. Het was een verzoekprogramma van een vriendin met ook een groot gezin. Af en toe doen we samen iets leuks. De vorige keer gingen we kringloopwinkelen. Nu dus naar de Makro. Wat hebben ze daar toch lekker veel bakspullen! We hebben echt wel even staan kwijlen bij dat schap ;-). Ik bakte en versierde lekker op mijn gemakje 24 cupcakes en intussen was de kruidkoek in de wonderpan ook klaar. Trijnie kon haar ´bestelling´ warm meenemen. Maandagavond zou de verjaarsvisite komen. Niet alleen voor Trijnie, maar meteen ook voor Hans. Die is vorige week vrijdag 14 geworden. Ook voor de verjaarsvisite zou ik cupcakes en kruidkoek bakken. De cupcakes die ik ´s middags bakte versierde ik met twee laagjes rolfondant. Een grote bloem onderop en een kleine bovenop. Daar bovenop een suikerballetje. Het zag er erg sweet uit. Alles in roze en wit :-). Trijnie houdt er van op haar verjaardag lekker uit te pakken. Ze had statafels van haar werk geleend en ook een biertender. Nou, nou, wat een luxe. Ze had ook lekkere hapjes ingeslagen. Geitenkaasjes en olijven enzo. Lekker hoor. Het werd een gezellige avond met veel familie en veel jongelui. De basisschool heeft deze week projectweek. De hele school is in een winkelcentrum omgetoverd. De klas van Koos (groep 8) was een kunstgallery. De klas van Maria (groep 6) was een chocolaterie/taartenwinkel. De klas van Jan (groep 5) was een koffie- en theewinkel. En Henk z´n klas (groep 1/2) was een fotozaak. Vanavond was de eindpresentatie en aan de moeders van groep 6 was gevraagd om een taart te bakken, die verkocht zou worden voor het goede doel. In plaats van een taart had ik nog maar eens cupcakes gebakken. Deze keer in rood en wit. We hebben vanavond enorm genoten van de projectavond. Er was zoveel leuks te zien! Wat een fantastische prestatie is er weer neergezet. Iedereen is weliswaar versleten, maar het was de moeite meer dan waard. Je ziet die kinderen gewoon groeien. Maria had geluk bij de glasblazer. Drie kinderen mochten blazen. Wie de grootste bel had geblazen kreeg een door de glasblazer gemaakte zwaan. En ja, Maria blies eens fanatiek een scoorde het zwaantje. Koos zat heerlijk achter de piano en zorgde voor live muziek. Jan bediende ons in de koffiewinkel. We dronken een lekker bakkie bij hem. Maria pakte een paar punten taart voor ons in. En Henk was erg trots op zijn foto met zelfgemaakt fotolijstje die ik kocht. Rest me nu nog een flinke pannenkoekenvaat. Want we waren direct na het eten naar school gegaan. En ja, er ligt ook nog een pluk strijk. Maar of ik daar vanavond nog puf voor heb? Dat betwijfel ik. Volgens mij ben ik minimaal zo gaar als de kinderen. Want een hele week wiebelige kinderen hakt er behoorlijk in!