dinsdag 17 april 2012

Tweetjemee


Anderhalve week geleden las ik iets leuks in de krant. Het ging over http://www.tweetjemee.nl/. Hoewel het concept al een paar jaar bestaat, had ik er nooit eerder van gehoord. Het is een heel leuk concept. Het is een soort internetplatform waar kokers en eters bij elkaar gebracht worden. Iemand die graag kookt wordt ¨Buurtchef¨ en zet zijn gerechten in z´n ¨Webtaurant¨. Mensen die geen tijd, geen zin, of geen gelegenheid hebben om te koken kijken op Tweetjemee.nl en zoeken een Webtaurant in hun buurt. Daar kunnen ze dan een maaltijd bestellen om af te halen of om bij de Buurtchef op te eten. De eter betaalt aan Tweetjemee. De koker krijgt het geld van Tweetjemee, terwijl 10 procent van de opbrengst  naar The Hunger Project gaat.
Ik was meteen enthousiast. Of het werkt weet ik niet, maar ik vond het het proberen waard. Vandaag heb ik daarom mijn Webtaurant geopend. Het ging me nog niet zo vlotjes af en daardoor is er één gerecht in drievoud op de menulijst verschenen. Een kniesoor die daar op let. Kom gerust een kijkje nemen in mijn Webtaurant. Ik wil er regelmatig menu´s plaatsen en er komen ook broden, jams en inmaakproducten op.