donderdag 21 maart 2013

Kringloop

Wat is het toch mooi als je een netwerk hebt waarbinnen je heerlijk kunt kringlopen. Spullen die je zelf niet nodig hebt geef je weg en spullen waar je om verlegen zit komen bij je binnen rollen. Ik kan daar enorm van genieten.
Dinsdag had ik een grote stapel tijdschrifen op marktplaats gezet. Gratis af te halen natuurlijk. Al snel mailde een mevrouw, dat ze graag de Landlevens wilde hebben. Of ik die soms wilde opsturen. Ja hoor, kleine moeite. Even  later mailde een andere mevrouw dat ze belangstelling had voor de andere  bladen, omdat ze die in hun vakantiehuis wilde neerleggen voor de gasten. Goed idee. Hier gaan heel veel mensen lekker van genieten! Die mevrouw kwam ´s middags de grote stapel bladen ophalen. Ziezo, was ik weer een beetje overbodigs kwijt. Die mevrouw had wat alleraardigst bij zich. Had niet gehoeven, maar ik was er wel heel blij mee! Een bak violen! Die ga ik vandaag eens fijn in potten zetten. Ik voel me een boffert.



Gisteren deed ik een oproepje voor imkerspullen. Al na een paar uur kreeg ik een mailtje van een mevrouw in Dordrecht die haar imkerspullen graag aan me wilde geven. Zomaar! Ik sprong een gat in de lucht en mailde opgewonden terug hoe blij ik daarmee was. En nog steeds voel ik me er heel opgewonden en blij over. Ik vind dit zó geweldig!

´s Middags kwam het vrachtwagentje van de Kringloopwinkel voorrijden. Ik heb m´n commode gedoneerd. Het scheelt hier een flink object in huis en wie weet wie er helemaal blij en opgewonden van wordt als hij/zij voor een habbekrats een mooie commode in de Kringloopwinkel vindt.



Wat is het toch eenvoudig om elkaar blij te maken. We hoeven alleen maar onze spullen los te laten. Goed luisteren om je heen of je kunt oppikken of iemand ergens behoefte aan heeft. En heb je zelf iets nodig? Gewoon in het rond vragen. Delen en ontvangen. Het is een beetje een stokpaardje van me. Maar heus, het is zó mooi als je over die twee vaardigheden beschikt!

Vandaag ga ik weer fijn verder opruimen. En wie weet wat er dan weer in de Kringloop terecht komt.