woensdag 27 november 2013

Soms is shoppen leuk :-)

Over het algemeen houd ik niet van shoppen. Maar vandaag was een positieve uitzondering. Ik ben gezellig met Maaike naar de stad geweest. We reisden heel comfortabel met de Waterbus, want ik had twee dagkaarten verdiend met het invullen van een enquête. We kozen ervoor om naar Dordrecht te gaan, want je stapt dan vlakbij de winkels uit. Onderweg had ik precies de tijd om nog weer even een sterretje te haken :-).

We stapten uit op het Merwehoofd en liepen de Voorstraat in. Het was nog lekker vroeg. Nog voor tienen. Ik had er al wel een dag op zitten, want ik had vandaag een broodbestelling van 6 stuks. Daarvoor was ik om 4 uur opgestaan. Het leek de wisseling van de wacht wel. Willem stapte het bed ín (die had een klus die per se vandaag af moest) en ik dus eruit (ook vanwege een klus die vandaag af moest).

Ik had het vreselijk druk verwacht, zo vlak voor Sinterklaas. Maar het was heel rustig in de stad. Alleen bij Het Sinterklaashuis was het een drukte van belang. Allemaal moeders en peuterspeelzaalmensen met hordes tetterende en taterende, opgewonden kinderen stonden in een lange rij voor het huis te wachten.

We gingen op zoek naar twee stelletjes schoolkleding voor Maaike. Als eerste liepen we V&D binnen. Dat lag het eerst op de route. We hadden het al snel gezien: veel te tuttig voor een meid van 14. Aan de achterkant (of voorkant, het is maar hoe je het bekijkt) liepen we V&D uit en H&M in. We dachten daar gemakkelijk te scoren. Maar op de één of andere manier lukte het niet. Dan zagen we bijvoorbeeld wel een leuke trui, maar vonden er geen leuk rokje bij. Er was natuurlijk ook enorm veel feestkleding met glimmers en glitters en poepiechique. Niets voor school.

Dan maar op naar C&A, een winkel waar we voor Maaike vaak goed slagen. Vol goede moed stapten we binnen. Eerst moesten we weer voorbij rekken vol glimmers, glitters en poepiechique. Daarna kwam het gewone spul. Het ritueel herhaalde zich: leuke truitje, niets eronder. Leuke bodywarmer, niets waar het bij paste. Eindelijk vonden we een leuk rokje. We hebben er de hele winkel mee doorgesjouwd en het overal naast en bij gehouden. Maar we vonden niets waarbij me meteen iets hadden van ¨YES!¨.

Een beetje teleurgesteld stonden we weer buiten. Waar zouden we nu eens heen gaan? Ik opperde de Sting. Een winkel waar ik nog nooit voor Maaike iets gekocht heb en waar ik in geen jaren binnen geweest was. We liepen naar de Sting. Ik moest even iets overwinnen, want ik houd er niet van als er van die harde, opdringerige muziek aan staat. Maar toen ik mijn gehoor daarvoor had afgeschermd kon ik kleding gaan kijken (ja, zo werkt dat bij mij) en zowel Maaike als ik hadden al snel een WOW-stemming. Hier ging het vast wel lukken. En ja hoor, we scoorden twee heel leuke stelletjes.  Helemaal toppie. Weliswaar duurder dan de winkels waar we zojuist waren geweest, maar kwalitatief ook duidelijk beter. Lekker warme winterkleding voor mijn mooie meisje! Nog even om een bijpassende maillot bij V&D langs en klaar waren we.

We dachten dat onze shoptijd wel om zou zijn, maar dat viel mee. We zouden de Waterbus van half 1 terug nemen en het was nog maar kwart voor 12. Het was te kort om nog even ergens te gaan zitten. We slenterden daarom nog even wat winkels in en uit en kochten een joekel van een oliebol, zó uit de pan. Dat was voor ons allebei de eerste dit jaar. Mmmm. Heerlijk hoor!

Juist op tijd kwamen we weer bij de Waterbus aan en om 10 voor 1 stonden we alweer thuis. En ja, met zo'n blij kind is shoppen echt leuk!