woensdag 26 februari 2014

Hoe gezellig het was

Vanmorgen gaf ik de tweede workshop Brood Bakken. Ik was er al vroeg voor in de weer, want alles moest natuurlijk keurig klaarstaan. En ook moest er vast het een en ander in gang gezet worden om het hele bakproces tijdens de workshop te kunnen laten zien. Om kwart voor 8 stonden daarom alvast drie broodbakmachines degen te kneden. En ja, eigenlijk begon de hele voorbereiding gisterenavond al. Toen bakte ik alvast wat broden om vandaag aan de dames te kunnen laten proeven en mee te geven. Al met al was het een kort nachtje voor me vannacht :-).

Behalve alle broodbakspullen zette ik ook m'n verkooptafeltje klaar met daarop producten die binnenkort in mijn webwinkeltje komen. Meel, zaden, pitten, gist, kruidentheeën en ook huisvlijt-producten als jam en appelmoes enzo.



Zodra de jongste kinderen naar school waren vertrokken haastte ik me om de laatste puntjes op de 'i' te zetten. De kapstok leeg, het toilet schoon, de vaat weg, nette jurk aan en voor ik het wist ging de bel al en stond de eerste gast op de stoep.

Al snel volgden de andere dames en waren we met z'n tienen bij elkaar. Gezellig hoor. Bakkie koffie of thee, wat lekkers, het ijs was eigenlijk direct gebroken. Of eigenlijk: ik heb geen ijs gezien :-).

Het was erg leuk om van alles en nog wat over brood bakken te vertellen. De vrouwen hadden nauwelijks of geen ervaring en dus kon ik mijn ei prima kwijt :-). IJverig werd er van alles genoteerd, gevoeld, bekeken, gevraagd en geproefd.

De ochtend was voorbij voordat ik er erg in had. De vrouwen vertelden dat ze het erg leuk en leerzaam en gezellig vonden. Ze hadden genoten. En ik niet minder! Wordt vervolgd dus maar ;-).