vrijdag 11 juli 2014

Minimaliseren qua spullen (week 28)

Ook deze week ben ik rustig aan verder gegaan met het minimaliseren qua spullen. Elke werkdag verwijder ik ten minste 10 items uit ons huis.

Weg met al die overbodige ballast. Op zoek naar ruimte :-). Letterlijk en figuurlijk! 

Een deel van de spullen heb ik woensdag meteen naar de Kringloopwinkel gebracht. Daar moest ik toch zijn om samen met schoonmama een keukentafel en stoelen uit te zoeken. De Kringloopwinkel in Dordrecht is onze favoriet. Hij is heel groot en heel overzichtelijk en niet duur. Precies goed dus :-). Als je er spullen inlevert krijg je een koffiemuntje waarmee je in het restaurantje lekker een bakkie koffie kunt halen. En dat hoort er dan ook helemaal bij, bij zo'n Kringloopwinkel-ochtendje! Koffie met een punt appeltaart om de goede aankoop te 'vieren'. Zelf kocht ik niets. Nou ja, alleen een vierkant bakje van 0,25 wat ik wil gebruiken bij het maken van de kookrubriek. En daarna kan het dan weer terug.

Kijk, dit verdween allemaal uit ons huis:

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Elke dag 10 items en maandag zelfs 11. Totaal zijn er 51 items verdwenen. Vorige week waren het er 61 en die week daarvoor 50. Totaal 162 'dingen' die weg zijn. En je merkt er nog niets van :-(. Nou ja, niets...Dat is een beetje overdreven. Zoals je op de foto's kunt zien, zijn er vooral veel keukenspullen verdwenen. Daar ben ik echt met de operatie stofkam bezig. Elke dag ruim ik een kastje op, sop het grondig en zet er dan in terug wat ik echt gebruik. En ja, die kastjes zien er langzamerhand echt wat 'luchtiger' uit :-). Daar word ik toch wel blij van.





Maar eer dat ik zo het hele huis gedaan heb ... ben ik wel een jaar verder, vrees ik. Zover moet ik maar niet vooruit kijken, want dan zakt de moed me in de schoenen. Ik moet gewoon mijn doel goed voor ogen houden. Dan komt het wel goed.