zaterdag 19 december 2015

Advertorial

Spelregels
Vooraf even de ´spelregels´ voor wie hier nog maar kort meeleest en zich afvraagt: ¨Een advertorial op deze blog? Hoezo?¨

Aan de linkerkant van m´n blog (en soms bovenaan) draaien banners van adverteerders. Dit zijn speciaal geselecteerde adverteerders, die producten of diensten aanbieden, die passen binnen ¨Eenvoudig Leven¨. Niet zelden ken ik de mensen en/of hun producten of diensten persoonlijk en kan ik uit eigen ervaring ze van harte aanbevelen.
Voor nieuwe adverteerders schrijf ik altijd een advertorial, om ze goed onder de aandacht te brengen. Terugkerende adverteerders vragen soms ook, of ik een advertorial wil schrijven. Bijvoorbeeld om aandacht te vragen voor een nieuw product, een actie, of iets dergelijks.
Omdat niemand zit te wachten op verborgen reclame, geef ik zo´n bericht altijd de titel "Advertorial" mee. U kunt dan zelf beslissen, of u verder wilt lezen, of de reclame aan u voorbij laat gaan. Elke maand verschijnt er maximaal één advertorial.


Deze maand zijn er twee nieuwe adverteerders.
Als eerste wil ik noemen:

1) JEANTIQUE, timeless living

Bij Jeantique bent u op het goede adres als u van prachtige, tijdloze kwaliteits zitmeubelen houdt! Meubels die u gewoon nooit zat wordt, omdat ze van een tijdloze schoonheid zijn!


Zelf houd ik ook niet van ´wegwerp-meubelen´ uit de massaproductie. Wij hebben spullen, die we 29 jaar geleden, toen we trouwden, kochten en waar ik nog altijd van geniet. Nu er een nieuwe keuken is geplaatst, is er een kast ´over´. En raar genoeg doet het gewoon een beetje zeer, om daar na zo lange tijd afscheid van te nemen. We vinden hem nog altijd mooi en hij is nog goed. Zo is het ook met de zitmeubelen van Jeantique.

Er is een prachtige collectie Chesterfields. Zitmeubelen die op een ambachtelijke wijze en met veel liefde voor het stoffeerwerk worden gemaakt van de beste materialen. En u weet het vast wel: een Chesterfield kan gemakkelijk een mensenleven mee.



Is de stoffering versleten? Dan kunt u uw Chesterfield opnieuw laten bekleden. Ook daarvoor bent u bij Jeantique aan het goede adres. Net zoals trouwens elke stoel of bank bij Jeantique opnieuw bekleed kan worden. Een prachtig staaltje vakmanschap!

Kijk maar eens hoe dat in z´n werk gaat:


Bij Jeantique kunt u voor meerdere stijlen terecht. Behalve de genoemde Chesterfield, is er een mooie collectie oorfauteuils, clubfauteuils en Art Deco. De nieuwste collectie (die van 2016!) wordt juist de komende twee weken gepresenteerd tijdens de jaarlijkse SHOWTIME!

¨Graag nodigen wij u persoonlijk uit voor onze jaarlijkse Showtime!
Van maandag 21 december t/m zaterdag 2 januari is het weer zover!
In onze sfeervolle showrooms kunt u onder het genot van
een hapje en een drankje
naast onze vertrouwde collectie 
ook onze nieuwe collectie (alleen in Goor) komen bewonderen.
Deze collectie heeft een industriële uitstraling,
waarbij massief eieken met staal wordt gecombineerd.
De warmte die u van ons gewend bent,
maar toch heel anders.
Ook dit jaar hebben wij weer verschillende acties waar u uit kunt kiezen!¨

Jeantique heeft een showroom in Waddinxveen en een stofferderij én showroom in Goor. Kijk voor meer informatie op de website.

2) 3Kleur Grutterij Molen ¨De vier winden¨

De tweede adverteerder is hier nieuw, maar voor mij een oude bekende! Al sinds 1999 ben ik vaste klant bij deze molen in Rotterdam (Terbregge).

Op molen ¨De vier winden¨ is Leen-Arie de molenaar. Hij komt uit een echt molenaarsgeslacht. Ik vind het altijd weer een pracht gezicht, als we komen aanrijden en we al uit de verte de draaiende wieken zien.

foto van Wikipedia
In de molenwinkel zwaait Debra de scepter. Er worden meel en vele soorten bakproducten verkocht. Stuk voor stuk kwaliteitsproducten! Zelf bak ik al 16 jaar lang ons eigen brood. In de begintijd waren de ingrediënten (meel, gist etc) niet zo gemakkelijk verkrijgbaar. Daarvoor ging ik toen naar deze molen. Dat betekende steeds een ritje van 20 kilometer vv. Ik wil eerlijk zeggen, dat ik in die tijd verschillende keren ergens anders (dichterbij) meel heb gekocht. Maar ik kwam altijd weer op ´mijn´ molen terecht. Er is gewoon geen beter meel te vinden :-).

Het is altijd genieten om de molenwinkel binnen te stappen. Het geurtje, het sfeertje. Al die bakproducten! Echt teveel om op te noemen. Als je dan eindelijk je keuze hebt gemaakt en je je spullen hebt afgerekend, krijg je een snoepje aangeboden uit een orgeldraaiersblikje. Pure nostalgie toch?

Een deel van de bakproducten vindt u op de website. Laat u maar inspireren! In de winkel is er nog veel en veel meer te vinden. Denk aan een uitgebreid assortiment taartversieringen, alle mogelijke smaak- en kleurstofjes, bakvormen, oud-Hollands snoep, honing van de imker enzovoorts.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om producten te laten verzenden. Daar wordt echter aan gewerkt. Mocht u daarover geïnformeerd willen worden, dan kunt u het best u inschrijven voor de nieuwsbrief.

Tot die tijd is het beslist de moeite waard om een ritje naar de molen te maken. Kijk op de website voor het adres en de openingstijden.

P.S. Een (heel) klein deel van het molenassortiment is te vinden in mijn eigen webshop: Eenvoudiglevenshop.nl