maandag 10 oktober 2016

Moed verzamelen

Vanmorgen moest ik even moed verzamelen. Ik wilde namelijk weer een opruimklus aanpakken. Ik had de bijkeuken op mijn programma gezet. Vorig jaar is er in de bijkeuken een prachtig keukenblokje en een grote kast geplaatst (gelijk met de nieuwe keuken). Precies in die tijd begon ik met de webshop en ik had bedacht, dat dat een mooie ruimte voor alle bakproducten zou zijn. Dat was het ook. Maar niet voor lang...Al heel snel was die ruimte te klein. Het keukenblokje waaraan ik had gedacht pakketjes in te pakken, werd een vergaarplaats van inpakmateriaal. De kastjes puilden uit met spullen. Het was geen opbergplek, maar ook geen werkplek meer en het verzandde in een rommelhok.

Toen een paar weken geleden de nieuwe ruimte voor de webshopspullen klaar was, verhuisden de bakproducten vanuit de bijkeuken naar m´n nieuwe stellingkasten. En langzaamaan rijpte het plannetje voor de herinrichting van de bijkeuken.

Vandaag moest de daad bij het plannetje gevoegd worden! Maar heu...daar had ik toch echt even moed voor nodig, hoor!

Na een bakkie thee met een stroopwafel (samen met Maaike die ziek thuis zit), zette ik m´n verstand op nul en m´n blik op oneindig en rausde in één keer de hele bijkeuken leeg.


 Er verdwenen spullen in de vuilnisbak. Er werden spullen keurig op de goede plaats terug gelegd. En de spullen, die ik nog moest utizoeken, werden zolang op de kamertafel uitgestald.

Tijd om eens lekker te poetsen!

Ik pakte de stofzuiger met het opzetborsteltje en klom ermee op een kruk. Zo kon ik het plafond en de hoge richeltjes en kozijntje uitstofzuigen. Daarna ging ik er met een sopdoek langs. Alle spinragjes en vliegenpoepjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Tegel voor tegel zakte ik naar beneden. Alles kreeg een beurt. Daarna sopte ik het keukenblokje en ik was zo trots als een pauw.



Ik haalde de magnetron en mijn drie broodbakmachines uit de garage. De magnetron gebruik ik niet vaak. Maar de broodbakmachines bijna dagelijks. Het is dus niet slim, om die ver weg te hebben staan. Ze hebben nu fijn een plaatsje in de bijkeuken gekregen. Dat is een heel stuk efficiënter.



Voor de kastjes heb ik ook plannen. Daar moeten o.a. het keukentextiel en alle ovenspullen (bakvormen enzo) een plaatsje krijgen. Maar dat ging hem vandaag niet meer worden. De klok draaide al naar twaalven en vanmiddag had ik een afspraak buiten de deur op de planning staan. Evengoed ben ik superblij. De rest komt vast ook wel!