dinsdag 15 augustus 2017

Zomervakantie 2017, dag 37; moederdag, Pieterpad en servieskast

Het leek vanmorgen wel Moederdag! Moederdag? Ja, echt!

Willem z´n zus zou moe gaan helpen met douchen en haar kous aantrekken. Ik had dus een ochtendje ´vrij´ :-). Ik moet zeggen, dat dat wel een heel speciaal vakantiegevoel gaf, hoor. Ik was er om zes uur even uit gegaan voor de jongens, die vroeg naar hun werk moesten. Maar daarna schoof ik onbekommerd nog even tussen de lakens, zonder de wekker te zetten. Wij zijn geen echte uitslapers, maar een morgen zonder verplichtingen en zonder wekker is toch wel een keer fijn.

Op enig moment vroeg Willem: ¨Zal ik eens havermout voor je gaan maken?¨ Oh, ja. Wat een verwennerij. Eigenlijk gebeurt dat nooit. En ik vond het heerlijk :-). Ik kreeg op een gegeven moment een appje met de vraag, hoe lang de havermout moest koken. Ha, ha, mijn keukenprins! En daar kwam Willem dan aan, met twee kommetjes havermout. Mmmm! ¨Het lijkt wel Moederdag!¨ bedacht ik.

En het was nog niet afgelopen, want Willem zei na het ontbijt: ¨Ga eerst maar eens lekker in bad en doe rustig aan.¨ Ik liet het me lekker aanleunen en liep naar de badkamer. OEPS!!! Gisteren had ik maar één trommel wasgoed weggewerkt, want we waren naar het strand geweest! En ergens tussen gisterenochtend en vanochtend had zich iets vermenigvuldigd, geloof ik...


Mijn bad duurde niet heel lang en ik vergat m´n heerlijke lavendelzeep te gebruiken. Het was uit met het geluier! Ik ging als een speer aan de was. Helaas was het geen lekker weer, zoals gisteren. Alle was moest binnen opgehangen worden, om te drogen. Maar ja.

Intussen was Willem ook aan de slag gegaan. Er moest nog even het één en ander afgewerkt worden, voordat hij rond de middag met Jan zou vertrekken. De mannen zijn weer een paar dagen aan het Pieterpadten! Dit wordt een heel speciale keer. Normaal gaan ze twee of drie dagen en vind ik het heel leuk voor ze, maar baal ik tegelijkertijd ook wel een beetje, omdat ik Willem dan mis. Daar hebben we nu iets leuks op gevonden:

Vandaag zijn Willem en Jan van Braamt naar Elten gelopen. Morgen willen ze een lange route lopen, namelijk van Elten naar Groesbeek (ongeveer 32 kilometer). In Groesbeek heb ik voor vier personen een Bed&Breakfast geboekt. Ik rijd er samen met Henk in de middag naar toe. We hopen dan met z´n vieren een gezellige avond te hebben. De derde loopdag staat er dan een kort traject op de planning (12 kilometer) en hoopt Henk een dag mee te wandelen. Ik vermaak me intussen wel in Groesbeek of omgeving. Als de mannen uitgewandeld zijn, haal ik ze op en rijd naar Willem z´n auto, die in Braamt geparkeerd staat. Daarna rijden we naar huis. We hebben er zin in!

Intussen hebben Willem en Jan vandaag al genoten van het lopen in -alweer- een prachtige omgeving. Ze kwamen een leraar geschiedenis tegen, die een geschiedenisles ten beste gaf. Altijd leuk, die onverwachtse ontmoetingen!




Vannacht slapen ze in een hotel. Willem stuurde een paar foto´s van de inrichting en schreef erbij: prehistorisch. Inderdaad ziet het er bijna hilarisch uit. Volgens mij is de badkamer minstens 40 jaar oud. Maar vooruit: als je het ´vintage´ noemt, is het helemaal hip :-).Het was er in elk geval brandschoon en dat is fantastisch. Dan mag het er verder best prehistorisch uitzien!


Thuis zat ik helemaal in ´the flow´ en was ik eindelijk aan het inruimen van de servieskast begonnen. Toen de nieuwe vloer gelegd werd, moest de hele kamer leeg. Ik had het serviesgoed allemaal in kratten gedaan en bij Maaike op haar slaapkamer gezet. Daar staan die kratten nu al ruim twee maanden. Tja, mijn zomertje verloopt een beetje anders dan gepland. Het geeft niet, hoor. Maar zo langzamerhand word je het erg beu, dat verhuissfeertje. Hoogtijd om het allemaal eens af te gaan maken. Het serviesgoed was stoffig en viezig en bord voor bord en kopje voor kopje haalde ik door het sop en droogde ik keurig af. Al snel kreeg ik aardigheid in het klusje. Wat ook meehielp was, dat onze huisschilder rond de middag belde, of hij vanmiddag terecht kon om de plinten te komen lakken. Ja! Graag! En zo zijn er vanmiddag fijn wat puntjes op i-tjes gezet :-).



Vannacht heb ik het bed voor mezelf. Ik ga dan ook maar eens overdwars in ons tweepersoonbed liggen, denk ik :-). Nee hoor. Grapje. Eigenlijk vind ik er niets aan. Maar goed. Het is zó morgen. En dan wacht er een leuk programma!! En vandaag was het sowieso een leuke Moederdag in Augustus :-).